reklama

Keď sa plnia sny - na Island so skautami

Nemyslím si, že som ako malá/ mladšia snívala a túžila po nejakých mnohých veciach. Teda ak berieme do úvahy len tie reálne a uskutočniteľné sny :) Nie som ani príliš cieľavedomá na to, aby som za svojimi snami tvrdo kráčala a snažila sa splniť si ich. Skôr mám pocit, že ma život posúva ďalej akosi sám, cez ľudí, s ktorými sa stretávam, cez udalosti, ktoré mi kladie ku nohám...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
S Veve pri vopopáde bohov - Godafoss
S Veve pri vopopáde bohov - Godafoss (zdroj: Tuti)

Island - krajina gejzírov, sopiek, ľadovcov, geotermálnej energie, bublajúcich bahien... jednoducho neskutočnej prírody, ktorá spája plno protikladov, ma po fascionovala, odkedy sme sa o nej prvýkrát v 6., či 7. triede učili. Vtedy som si povedala, že keď raz budem "veľká a bohatá", určite ho navštívim. Chvíľami som tomu ani veľmi neverila - veď Island leží tak ďaleko a je hrozne drahý. Dnes viem, že to nie je až taký veľký problém, dostať sa tam.

Ale... v posledný deň minulého roku prišla úplne nečakane ponuka "expedície" na Island... a ja som ani sekundu nezaváhala.... a tak som sa v teraz sobotu po 3 týždňoch strávených v tejto nádhernej krajine, vrátila domov.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ďalšia z túžieb, ktorú si od detstva držím v sebe, je skauting. Ako malá (12-13-násť ročná) som zbožňovala dobrodružnú literatúru, v ktorej nechýbali ani Foglarovky. Myslím si, že len málokto, kto zhltol aspoň polovicu jeho knižiek nezahorel túžbou zažiť veci, o ktorých písal. Navyše, keď oproti tým všetkým ostatným knihám a príhodám, tieto dobrodružstvá vyzerali tak reálne...

Lenže naši povedali, že skauting nie (o tom potom) a ja som s nimi nebojovala natoľko, aby som ich presvedčila. Neskôr som si našla inú partiu a mládežnícku organizáciu, v ktorej som spoznala skvelých kamarátov, zažila mnoho pekného aj náročného, v ktorej som dostala príležitosť realizovať sa, kde mi ľudia veria a kde sa cítim ako doma. Takže som skauting už neriešila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Až teraz, keď sme boli na Islande, som si uvedomila, ako sa niektoré veci krásne poprepájali. Ponuka ísť na Island totiž prišla úplnou náhodou od kamarátov, skautov. Rozhodli sa spojiť účasť na Roverway (podujatia pre roverov z celej Európy) s putovaním po Islande. A keď ma (hoci neskautku, ale zato osobu, ktorá všeličo vydrží a nie je náročná :)) boli ochotní vziať so sebou, bol by to hriech odmietnuť! :)

Tak v posledných dňoch rozmýšľam o tom, ako ma tam hore má Niekto rád, keď sa mi stávajú takéto veci. Aj keď, ako povedal Teo, veci sa väčšionou "len tak stavaju" iba v rozprávkach. A ja že, to by potom celá akcia Island musela byť z rozprávky. A on mi pripomenul, že piesok sa tam občas lial, sedmoro hôr a riek sme prekročili, a tak pokiaľ napokon dobro zvíťazilo nad zlom, bola to určite rozprávka :) Tak teraz už celkom neviem, kde sme to boli a či to bolo naozaj... :)

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Želám vám, aby ste si aj vy mohli - či už cielene a úmyselne, alebo takto náhodne - napĺňať svoje sny. Veď či už sú naše túžby krištáľovo jasné alebo nie, je super, keď ich môžeme realizovať... :)

PS: Island je natoľko krásny, že o ňom v najbližších dňoch ešte pár slov napíšem... :)

Zuzana Matejíčková

Zuzana Matejíčková

Bloger 
  • Počet článkov:  44
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Z puberťáčky vyrástla manželka a matka. Zoznam autorových rubrík:  Detičkovské...Zo sveta okolo mňa...Výlety,tábory a iné skvelé akcBabské...SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

24 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu